Fjällen-08

Ja, jag var ju somsagt i fjällen i en vecka. Eller ja,  6 dagar, men spelar roll.

lördagen
 
kom Frida till mig vid 18:30 tiden och då satt vi lite vid datorn och sen vid 19 åt vi mat. Kommer inte  ihåg vad det var för något men det spelar väl ingen roll? Klockan 21:00 kollade vi på Sing-a-long. Det var inte så bra. Sen efter det kollade vi lite på Extraextra och käkade choklad. sen gick vi och la oss eftersom vi skulle upp klockan 7 på söndagen.
 
Det gick segt att komma upp men vi var klara vid 8-tiden och  då kom Alice och Anki och hämtade oss med bilen. Och sen satt vi där i kanske 6 timmar, vilket var väldigt tråkigt, men vi kom ju iallafall fram och det är ju bra det. Vi började packa upp och fixa oss och lite så. sen gick vi och hämtade ut skidorna så vi kunde åka på
måndagen.
Vi vaknade vid kanske 9-10 tiden och gick upp för att äta frukost och klä på oss. och sen bärde det av till backen! Jag kommer inte ihåg så mycket. Då ramlade jag ingenting tror jag? men på
tisdagen
så åkte ju jag, alice och frida i snögubbeborg och spökskogen och där kom jag i full fart i spökskogen och ramla på magen eller vad man ska säga. Haha, sen åkte man ju in i ett träd också. och man tog ju med hela skogen hem. hahah senn bowlade vi på eftermiddagen också. jag tror att det var på tisdagen? ALice var ju bäst(?) i första spelet. haha nollor hela tiden :) men hon lyckades skrapa ihog 8 p efter 6 omgångar(?). på
onsdagen
åkte vi i skogen och i backarna och så. jag tror attt det var då vi lurade ner Anna i en svart pist backe. Men vi sa att det var en blå backe. Då frågade vi henne om hon tyckte att det var kul, hon bah; jaa! som ville hon åka den fler gånger. På kvällen var vi på showtime. Där sjäng och dansade dom. Det vad jättekul men maten var väl sådär. På
Torsdagen
kom vi ut i backen vid 11 som alla andra dagar, då åkte vi för fullt tills Anna skulle åka i skogen med Frida och så bestämde sig Anna för att åka under ett snöre(?) och då hände nånting så hon börjar blöda i hela hennes mun och nu har hon värsta fina fläskläppen och så ser det ut som mustach men det är "rivsår" eller vad man ska säga från repet. vid 3 tiden på eftermiddagen åkte Alice hem eftersom hon skulle till Åland på fotbollsläger på fredagen. På
fredagen
var det riktigt tråkigt väder. Det stog inga i sittliftkön eftersom det var så himla kallt att åka där uppe och så blåste detjätte mycket. Det var sista gången jag åkte sittlift den semestern. usch. aja, när vi skulle gå av den där himla liften så var det ju is på saken där man sjuter på så man kommer ivåg, men tur som vi har var det motvind och is överallt så där står jag och kommer ingenvart! men sen kommer jag ju av och det är ju tur det, hah. Vi åkte ner till PinkPark (en backe med hopp) och så åkte vi lite där och när jag skulle hoppa på det sista hoppet så får jag jättehög fart och jag tänker ju inte på att jag måste ploga då.. men då flyger jag på det där guppet och så ramlar jag. haha, sen glider jag baklänges på ryggen nerför backen så jag  får in snö i hela byxan. inte skönt.
Sen på lördagen åkte vi hem. jag sov i bilen och vi kom fram vid 3 tiden och då var jag med Felicia. men nu ska jag snart kolla på extra extra, slänger väl in lite bilder imorn eller nått

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0